sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Häät+ristiäiset: unohtunut postaus, olen pahoillani!

Tyhjensin kamerasta kuvia koneelle ja kuvia selatessani hiipi mieleeni kauhea epäilys eräiden kuvien kohdalla. Heti piti asia tarkistaa, ja epäily osoittautui oikeaksi. Olen epähuomiossa jättänyt hyvän ystäväni häät+pojan ristiäiset kokonaan postaamatta! Satu, olen pahoillani, ei kyllä ole ollut tarkoitus!

No, parempi myöhään, kun ei silloinkaan. Häitä ja samalla ristiäisiä siis juhlittiin jo viime vuoden elokuussa. Lupasin hoitaa keittiöpuolen hommat ja samalla toimia morsiamen "pukijana." Toinen kaksosveljistäni toimi juhlissa tarjoilijan ominaisuudessa. Kakkujen suhteen toiveet olivat hääparilla selvät. Mansikkakermakakku, välissä lisänä banaania. Toiseksi kakuksi suklaamoussekakku, suklaata ja mansikoita toivottiin koristeiksi.

 Kermakakku

suklaamoussekakku

 "huomenkakku"

Hääpari oli itse hankkinut kakunkoristeet. Sen verran piti taasen säveltää, että tein "huomenkakun" eli sen ylimmän hääparin kakun, erilliselle telineelle, päälle laitoin sokerimassakuorrutteen ja puutarhasta keräsin muutaman ruiskaunokin. Tähän kakkuun nostin sitten kakunkoristeen. Näin ei koristeitakaan tarvinnut siirrellä mihinkään. Lisäksi tein juhliin voileipäkakun (ei kuvaa) ja pikkuleipiä, vastaavia kuin nämä täällä. Tosiaan, mieheni kuvasi nämä juhlat (ikäänkuin häälahjaksi), joten nämäkin kuvat ovat hänen ottamiaan. Kiitos siis hänelle.


Minä hänen
kanssaan kuljen.

Vaikka maailmojen
ääriin minä hänen
rinnallaan
matkaani taitan.

Hän on minulle siivet,
hän on minun valoni.

Häntä minä iäti
rakkaudellani kannan.


Onnea ja menestystä hääparille sekä onnittelut myös pienelle miehelle hienosta nimestä näin "hiukan" myöhästyneenä!

2 kommenttia:

  1. Kiitos vielä kerran juhlien laittamisesta ja erinomaisista tarjottavista:)


    T.Satu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä, kunniahan tuo oli päästä juhlanne laittamaan:) ..viivettä vain tämän päivityksen kanssa, sama pää kesät talvet:S

      Poista